۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۰۰۳۳۶
معاون وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

بیانیه گام دوم منشور جامع نظام تربیتی | حضور 4هزار روحانی در مدارس

بیانیه گام دوم منشور جامع نظام تربیتی | حضور 4هزار روحانی در مدارس
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از بیانیه گام دوم انقلاب به عوان منشور تربیتی و چراغ راه این وزارتخانه یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عصر جمعه در گردهمایی طلاب و فضلای قاین و زیرکوه که در قم برگزار شد، با اشاره به شرایط حساس کشور، تبعیت از رهبری، اتحاد و همدلی و مقاومت را راهکار مقابله با توطئه های همه جانبه دشمنان دانست.

وی در ادامه با اشاره به این که نگرانی اصلی ما در حوزه فرهنگی است، گفت: امروز شرایط تربیتی نسبت به گذشته از پیچیدگی بیشتری برخوردار است و دلیل اصلی آن نیز گسست های نسلی و تغییر ذائقه ها است.

کاظمی با بیان این که فضای مجازی کار در عرصه تعلیم و تربیت را سخت کرده است، اظهار داشت: هر کس عالم و دانشمند و معلم خوبی است، لزوما مربی خوبی نخواهد بود.

وی از حوزه های علمیه و روحانیت به عنوان منادیان و جزو پیشگامان عرصه تعلیم و تربیت یاد و تصریح کرد: حوزه به عنوان یکی از پایگاه ها و نهادهای اصلی تربیت در کشور باید به کمک آموزش و پرورش بیاید.

کاظمی افزود: هرچند وزارت آموزش و پرورش متولی اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور است، اما به تنهایی نمی تواند این بار سنگین را در مقابل هجمه همه جانبه دشمن بردارد؛ لذا در این عرصه به یک بسیج همگانی نیاز داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه را جزو راهبردهای اصلی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: در سفر روز پنجشنبه وزیر آموزش و پرورش به قم افزون بر دیدارهای ارزشمندی که با مراجع داشتیم در نشست های جداگانه با مسؤولان ستاد همکاری ها و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه شرکت و آمادگی خود را برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت حوزه های علمیه اعلام کردیم.

کاظمی در ادامه بیانیه گام دوم انقلاب که اخیرا از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده را به عنوان منشور تربیتی و نقشه راه آموزش و پرورش در دهه پنجم انقلاب ذکر کرد.

وی تصریح کرد: در دهه پنجم انقلاب باید رویکردهای خود را با نگاه فراگیرتر، عمیق تر و مشارکت پویاتر برای تداوم افتخارات نظام اسلامی در عرصه های مختلف تغییر دهیم.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز، قران و عترت، توسعه مهارت ها و فضائل اخلاقی، ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان و بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه را جزو مهم ترین راهبردهای معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

وی اعلام کرد: حدود سه هزار طلبه به عنوان روحانی مستقر و یک هزار نفر نیز به عنوان طلبه وظیفه، در آموزش و پرورش مشغول انجام رسالت دینی خود هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان پاسخگوی سؤالات طلاب و فضلای قائنات در خصوص مسائل مهم فرهنگی و نظام تعلیم و تربیت کشور بود. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات